به نقل از خبرگزاری فارس:

خبرگزاری فارس: یک دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه تغییر نام مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه بدون کار کارشناسی انجام شد، از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا این مصوبه را مورد بازنگری قرار دهد.

میثم رمضانعلی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته فقه و حقوق مدرسه عالی شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تبدیل مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه با بیان اینکه این مصوبه دارای دو نکته است، اظهار داشت: نکته اول بحث وحدت و حوزه و دانشگاه و نکته دوم نیز وضعیت فعلی این مدرسه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی که مربوط به بررسی تبدیل مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه بود، آقای امامی کاشانی این شخصیت فاخر حضور داشت و به خاطر توجیهات ایشان و درخواستشان مبنی بر تبدیل مدرسه عالی به دانشگاه این مصوبه توسط شورا به تصویب رسید.

رمضانعلی با اشاره به اینکه آیت‌الله امامی کاشانی دلیل این تغییر را جذب بیشتر و بهتر افراد عنوان کرده بود، تصریح کرد:‌ آقای امامی کاشانی در آن جلسه اعلام کردند که به دلیل وجود نام مدرسه افراد جذب نمی‌شوند و اگر مدرسه دانشگاه شود موقعیت بهتری برای جذب افراد خواهیم داشت.

این دانش‌طلب سابق مدرسه عالی شهید مطهری ادامه داد: اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با رای جدی تبدیل مدرسه را به تصویب رساندند اما متاسفانه قبل از این تصویب هیچ کار کارشناسی برای بررسی ابعاد این مصوبه از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی صورت نگرفت.

وی با ابراز انتقاد از به تصویب رساندن این مسئله توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی، تبدیل مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه را به دور از چشم بعضی از مسئولان این مدرسه عنوان کرد و گفت:‌ به طور مثال آقای بهرامی معاون امور طلاب آقای امامی کاشانی در جریان این تبدیل نبوده و از اخبار منتشره متوجه این مسئله شدند.

رمضانعلی در ادامه با بیان اینکه دو طیف در مدرسه عالی شهید مطهری وجود دارد، اظهار داشت: طیف اول شامل معاون آموزشی و پژوهشی مدرسه و همچنین با همراهی تعدادی از مدرسان است که انتقادهایی نیز نسبت به مدیریت آنها در مدرسه وجود دارد.

این دانشجو ادامه داد: طیف دیگری شامل معاون امور طلاب مدرسه و تا حد زیادی آقای امامی کاشانی و طیف زیادی از طلبه‌ها که فضای دانشگاهی و طلبگی را با هم می‌خواهند، وجود دارد.

وی تصریح کرد: طیف اول هدفش این بوده است که این مدرسه به دانشگاه تبدیل شده و وضعیت مدیریتی آنها بهتر شود و آنها بهترین راه برای به دست آوردن یک دانشگاه را با تبدیل مدرسه به دانشگاه طی کردند و در واقع با این تبدیل تولیت دخل کمتری در امور مدرسه خواهد داشت.

رمضانعلی یادآور شد: چهارشنبه هفته گذشته آقای امامی کاشانی با حضور در جمع دانشجویان اعلام کردند که بنده به عنوان تولیت در مدرسه حاضر خواهم بود و فضای موجود تبدیل به کلاس درس شده و ساختمان آموزشی جدیدی ساخته می‌شود که با این گفته‌ها عملا تأسیس جدید رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه مدرسه عالی شهید مطهری وحدت حوزه و دانشگاهرا محقق می‌کند، خاطرنشان کرد که بهتر است وضعیت این مدرسه تغییر نکرده و تحت تاثیر قرار نگیرد.

این دانشجو با ابراز انتقاد مجدد نسبت به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی بدون انجام کار کارشناسی، گفت: معمولا مصوبه‌های این شورا با انجام ۴ یا ۵ ماه کار کارشناسی به تصویب می‌رسد، اما اکنون این مصوبه بدون کوچکترین کار کارشناسی به تصویب رسید.

رمضانعلی خواستار لغو مصوبه تبدیل مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگ شد.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا با انتشار نظر مقام معظم رهبری نسبت به این این مدرسه و دلایل اصلی مخالفت دانش‌طلبه‌ها با تبدیل مدرسه به دانشگاه، افرادی که دغدغه انقلاب داشته و دلسوز هستند را آگاه کنند.
انتهای پیام/ع

همرسانی: