وامانده‌های از فضای سیاسی، در قالب یک ائتلاف پنچ نفره و با استفاده از هزینه‌های هنگفت و در یک ساز و کار «سیاسی‌کارانه»، شخصی را برگزید که بعدها رد صلاحیت شد و بر اساس همان روش سیاسی‌کارانه، نماینده‌های مجلس را توجیه کردند که درخواست بدهند مثلا که آن شخص از مجلس نرود و رئیس جمهور نشود! و در خدمت مجلس بماند
سابقون سیاست ـ که تا حدی به جز یکی، باقی در هشتاد و چهار در چهارچوب گفتمان سوم تیر نمی‌گنجند ـ در قالب ائتلاف پیشرفت، با حضور حداد و ولایتی برای کنترل قالیباف شکل گرفت تا اشتباه راست در هشتاد و چهار برای حضور چندوجهی در انتخابات تکرار نشود. بازی این بار با حمایت نه چندان پنهان و اعلام چندباره‌ی حداد و ولایتی از جلیلی، در صورت آمدن قالیباف به صحنه، به جرزنی سیاسی منجر و آن‌چه که قالیباف هیچ‌گاه نداشت نیز، به سابقه‌ی بدش در حضور در فضای سیاسی علاوه می‌شود
حزب پایداری با کوبیدن بر طبل نظریه‌ای «اخلص‌گزینی» و با استفاده از روش «تقلیدگرایی سیاسی» شخصی را برای ریاست جمهوری معرفی کرد که رد صلاحیت شد و در مسیر کوبیدن بر طبل گفتمان‌گرایی، پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، مثلا به نفع جلیلی کنار کشید.
جلیلی با عدم تمکین به «تقلیدگرایی سیاسی» و بی قبول منت مومنانه‌ای که می‌توانست حزب پایداری بر وی بگذارد و بی‌هیچ هزینه‌ی گزافی برای سفرهای استانی و تبلیغ و بی‌هیچ موج‌سازی و انتشار بیانیه‌های سیاسی در زمان ثبت نام و بی‌هیچ ادا و اطواری ثبت نام کرد و به شورای عالی امنیت ملی بازگشت تا پیگیر و عازم مذاکرات هسته‌ای شود. اگر احمدی‌نژاد ِ هشتاد و چهار، وامدار جریان‌های سیاسی غیر حزبی شد(مثل حمایت‌های تضمین‌گرایانه‌ی بی‌دریغ استاد مصباح و بدنه‌ی موسسه‌ی امام خمینی) و تا مدت‌ها انتظار می‌رفت که احمدی نژاد در اداره‌ی مملکت، شاگردی کند، از جلیلی چنین انتظاری نمی‌رود. نه که شاگردی استاد بد باشد که شاگردی در منش تقلیدگرایانه است که آفت است. اصرار بر تقلیدگرایی و تقلیل عملگرایی در حوزه‌ي سیاست به آن در حدی‌ست که حزب پایداری، «معرفی تشخیص اصلح» نامزد ریاست جمهوری را تا حد «تایید و تضمین حداکثری» بالا فرض گرفته است. چنان که سخنگوی حزب پایداری پس از اعلام انصراف‌نمایانه‌ی لنکرانی در اقدامی خنده‌دار خبر از عدم تضمین «توان اجرایی جلیلی» داد.
گویی همه منتظر تضمین حزب پایداری بوده‌اند.

[نا تمام]

میثم رمضانعلی  |  ۰۱ خرداد ۱۳۹۲  |  سیاست  |   10 نظر


  1. محمد می‌گه:

    سلام آقا میثم
    اخوی حالا چه عجله ای بود برای کوبدن این و آن و …(اشاره به تعبیر [نا تمام] انتهای مطلبت)
    این تقلید گرایی سیاسی که شما می فرمایی رو با این عنوان بنده قبول ندارم ولی اصل مراجعه به متخصص آیا چیز بدیه! شما خودت رو نبین که اطلاعاتت زیاده و از چنیدن کانال اوضاع سیاسی مملکت رو رصد می کنی. مردمی مث من که عوامیم به علمای عظامی مثل آیت الله مصباح مراجعه کنیم برای تشخیص مصداق بهتره یا به دامن دیکتاتوری تشکیلاتی احزابی مثل مشارکت و مجاهدین انقلاب بیفتیم؟!
    شما به نظرم به خاطر مشکلی که با آیت الله مصباح داری(که اون هم به نوبه خود به دلیل اینه که کاندیدی غیر کاندید شما رو مطرح کرده) داری اصل رجوع به متخصص رو زیر سؤال می بری.
    راستی خودمونیم این فرمایش ها چرا سال ۸۴ مطرح نشد. و راستی تر اگر آیت الله الان هم از جلیلی حمایت می کرد باز اینطور دوستانی مثل شما ایشون و مؤسسه شون رو به تقلید گرایی سیاسی متهم می کردند؟!
    نکته آخر اینکه آیا منتی که به قول شما از جانب مؤسسه امام بر احمدی نژآد گذاشته شده برای مطامع تشکیلاتی آیت الله مصباح بود و یا برای بازگشت احمدی نژاد به گفتمان امام و انقلاب اسلامی؟!
    طوری نوشتی انگار ایشون یا مؤسسه خواستن سهم خواهی کنن!
    این چه بی انصافیه که شماها دارید در حق ایشون می کنید!
    http://dehdari.blog.ir/

    میثم رمضانعلی
    کوبیدن نیست؛ نمایش ساده‌شده‌ی فضایی هست که توش هستیم
    اصل مراجعه به متخصص کار خوبی‌ه؛ اما در این سطح و با این بازنمایی رسانه‌ای وحشتناک، نه تنها رجوع به متخصص نیست، که تعطیلی عقل است؛ این روش نه تنها مردم رو پرورش نمی‌ده که به مقلدانی بی‌بصیرت بدل می‌کنه که چون فلانی گفته پس خوبه؛ بعدتر من مثل شما مردم رو آدم‌هایی دور نمی‌بینم و بی‌اطلاع؛ توی دهات هم که ما هنوز الحمدلله رفت و آمد داریم، آدم‌ها به شدت حساس هستند و پیگیر و در جریان خیلی اتفاق‌ها؛ بعدتر من مشکلی با آقای مصباح ندارم که شما نیت‌خوانی کردی و نوشتی که چون فلان پس بهمان؛ اتفاقا اگر لنکرانی تایید می‌شد شاید من به لنکرانی رای می‌دادم؛ اما بحث این‌ه که این راه و روشش نیست و در نهایت به فاجعه‌ی سیاسی بدل می‌شه توی روند انقلاب اسلامی در ایران.

    • محمد می‌گه:

      به سابقه ذهنیت مراجعه کن؛ مردم بیشتر از بابت اجتهاد های شخصی شون بوده که بعضا به بی راهه و خطا رفتند یا به دلیل مراجعه به علمای عظام(حتی به قول شما مراجعه تقلیدگرایانه سیاسی)؟!
      اون هم اجتهاد هایی که غالبا تحت تاثیر شدید رسانه های گروهی هستند.
      به خدا ما مه تو همین جامعه زندگی می کنیم و دورا دور دستی بر آتش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هم داریم و از چهار گوشه مملکت به اندازه شما مطلعیم. اونچه مسلمه مردم ما همه بصیر و دارای دید سیاسی صحیح نیستن. همه که چه عرض کنم !… اکثریت بر عکسند. اگر غیر از این بود الان وضعیت مجلس ما نمی بایست اینطور باشه که می بینی.
      القصه؛ این ماجرای دعوت به تبعیت از آیت الله مصباح در بدترین حالتش تا اون فاجعه ای که شما ازش دم می زنی فرسنگ ها فاصله داره! من سرّ این موضوع رو نمی فهمم!

  2. سلام می‌گه:

    سلام در خصوص جناب مصباح عرض می کنم که مومن زیرک است و چند باره گزیده نمی شود.اینجا را بخوانید البته این هم نظری است در کنار نظر محترم شما

    نامه سرگشاده به مصباح يزدي

    جمعي از طلاب حوزه علميه قم،در نامه سرگشاده‌اي خطاب به آيت‌الله مصباح يزدي، از عملکرد و دخالت‌هاي سياسي نادرست وي در حمايت از احمدي‌نژاد و گروه پايداري انتقاد کرده‌اند.

    به گزارش اميد در بخشي از اين نامه انتقادي با توصيه به مصباح يزدي ميني بر اينکه خودش را در جناح‌بندي‌هاي سياسي و عضويت درجبهه نوظهور پايداري وتنزل در حد آدم‌هاي احساسي و افراطي قرار ندهد،آمده است: تقاضاي ما اين است که اگر احساس تکليف مي‌فرمائيد، مقدسات را به ميدان نياوريد. در دوره قبلي شما فرموديد: «ديشب‌ يكي‌ از دوستان‌ …‌ در حال‌ أحياء پيش‌ از نيم?‌ شب‌ به‌ خواب‌ مي‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا مي‌شود كه‌ بلند شو براي‌ احمدي‌نژاد دعا كن‌، وجود مقدس‌ ولي‌عصر (عج) دارند براي‌ احمدي‌نژاد دعا مي‌كنند. (گفتمان مصباح، رضا صنعتي، مرکز اسناد انقلاب اسلامي، ص۸۸۳)

    در جاي ديگر فرموديد: «خداي‌ متعال‌ را شاكريم‌ كه‌ زمين?‌ انتخاب‌ چنين‌ شخصيتي‌ … مشحون‌ به‌ كرامات‌ و معجزات‌ بود … عنايات‌ حضرت‌ ولي‌عصر(عج) يار ملت‌ ايران‌ بود كه‌ به‌ چنين‌ موفقيتي‌ دست‌ يافت‌ و تلقي‌ ما اين‌ است‌ كه‌ اين‌ نفخ?‌ الهي‌ كه‌ در اين‌ زمان‌ در جامع?‌ ما دميده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاق?‌ بيشتر مردم‌ به‌ دين‌ و انديشه‌هاي‌ اسلامي‌ ظهور يافته‌، مرتبه‌اي‌ از مراتب‌ چيزي‌ است‌ كه‌ در زمان‌ پيامبر اسلام(ص) تحقق‌ پيدا كرد و ان‌شاءالله مرتب?‌ كاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولي‌عصر (عج) تحقق‌ خواهد يافت‌». (همان، ص۸۸۱)
    این هم نظر یکی از شاگردان استاد
    حجت‌الاسلام‌محسن غرويان در گفت‌وگو با پايگاه خبري- تحليلي اميد با اشاره به نامه جمعي از طلاب قم به آيت‌الله محمد تقي مصباح يزدي و در خواست آنها از وي براي دخالت نکردن در مسائل سياسي به دليل نداشتن درک درست از مسائل سياسي گفت:آيت الله مصباح يزدي شان علمي بالايي دارند،ايشان استاد ما هستند و به جهت بعد علمي و استفاده‌اي که از ايشان کرديم،بنده براي ايشان احترام قائلم.

    اين مدرس حوزه تصريح کرد:اما در مورد مشي سياسي و ورود به حوزه سياست معتقدم ايشان و بزرگاني همانند وي بهتر است در مسئله انتخابات به طور جزئي وارد نشوند و از بردن نام افراد و حمايت از اشخاص و ترغيب مردم براي راي دادن به يک فرد خاص پرهيز کنند،بهتر است يکسري ارشادات کلان و کلي داشته باشند و انتخاب مصداق را به عهده خود مردم بگذارند. وي با بيان اينکه افراد متغيرند و امروز يک طورهستند و در آينده عقايدشان عوض مي‌شود، گفت:ما اين مساله را در مورد آقاي احمدي‌نژاد ديديم. غرويان با بيان اينکه درآن زمان در جلسه‌اي شاهد بودم که آيت‌الله مصباح در حمايت از آقاي احمدي‌نژاد از قول آقاي تهراني نقل کردند که در اهواز کسي در خواب ديده که امام زمان(عج) گفته است به آقاي احمدي‌نژاد راي دهيد،ادامه داد: حالا مي‌بينيم که وضعيت آقاي احمدي‌نژاد به اين شکل درآمد و اين براي آيت‌الله مصباح و براي امام زمان خوب نيست،اگر اين احمدي‌نژاد انتخاب امام زمان بوده است الان که اين وضعيت شده است براي امام زمان خوب نيست.
    از نظرات آقای خزعلی و جنتی می گذرم شما خودتان تعقیب کنید.
    چنانچه جناب مصباح با این ضرس قاطع در زمین از ایشان کسی بهتر نمی شناسد پس شورای نگهبان چی پس.
    به قول آقای مطهری صرف نشستن و برخاستن با اشتون صلاحیت رییس جمهوری نمی آورد.دولت طیبه و مستضعفین و نماز شب خوانها راه دولت پاکدست عدالت نباشد؟
    مگر نه اینکه در فرمان مولا در ابتدا چند بار به وضعیت معیشت و آبادانی و رفاه نمی پردازند اگر اقتصاد مهم نیست و ایدئولوژی فقط مهم است چرا مرحوم امام فرمودند نه اینکه آب را مجانی می کنیم و…..جنوب شهر تشریف بیاورید چه خبر است پایین پایین.خداوند آمریکای جنایتکار را از ما نگیرد که همه چیز پای گردنش است.
    کاش تایید شدگان توسط مرحوم امام برای رهبری با هم می ماندند چنانکه فرموده بودند این دو نفر با هم خوبن.راستی در آخر یک سئوال لطفا پاسخ بدهیذ چرا فقط اینوریا زمان تغییرشان داد.نکند کسانی که عرضه چونه کردن خمیر را هم نداشتن زمان قوی شان کرد آری زمان قوی شان کرد

  3. محمد می‌گه:

    اصلا انتظار نداشتم متن شبنامه هتاکانه اخیر رو توی کامنت دونی شما ببینم
    مثکه شاهد مدعای نیت خوانی من هم از غیب رسید!
    کسانی که این شب نامه رو منتشر کردند حتی اگر فقط برای شان علمی حضرت آیت الله مصباح ارزشی قایل بودند چنین گستاخانه و توهین آمیز نمی نوشتند و شما نیز نوشته اونها رو بازنشر نمی کردید!
    البته از دشمنان علمای بصیری مثل آیت الله مصباح این جور کارها بعید نیست چرا که از روشنگری های ایشون در عرصه سیاست بارها و بارها زخم خورده اند. ولی من از شما انتظار نداشتم
    نمی دونم شاید هم از ضعف شناختم نسبت به شما بوده
    به هر حال این رو هم می ذارم به پای همون اشتباهاتی که ما مردم به خاطر اجتهادهای شخصیمون مرتکب میشیم و شما هم از اون مصون نیستید
    فقط جملات حضرت آقا رو در خصوص ذوابعاد بودن آیت الله مصباح یادآور میشم و دعا می کنم همگی عاقبت به خیر بشیم
    dehdari.blog.ir

  4. سلام می‌گه:

    سلام محمد آقا برادر شب نامه نبوده و نامه سرگشاده بوده هیچ توهین و بی احترامی در متن نامه مشاهده نمی شود کسی منکر علم آقای مصباح نیست اما خب واقعیت است دیگر آیا ایشان نظری نداشتند یا شما فراموش کرده یا متعصبانه منکر واقعیت می باشید.فضا باز است نقدی متووجه صحبت ها می دانید بفرمایید.آقای مصباح هم یکی از بزرگان فلسفی ما هستند جناب محقق داماد دینانی و….دیگران هم هستند
    موفق باشید
    تشکر می کنم از صاحب وبلاگ به خاطرسعه صدرشان

    • محمد می‌گه:

      نامه سرگشاده ای که در اون حتی احترام شان علمی ایشون رو هم نگه ندارند شب نامه است آقای سلام.

      نامه بی صاحب که صادر کننده اش معلوم نیست شب نامه است
      نامه ای که پس از انتشار از روی سایتها جمع شده شب نامه است
      تنزل دادن آیت الله مصباح در حد آدم های احساسی و افراطی توهین نیست!
      لحن بی ادبانه و مسخره آمیز نامه توهین نیست!
      مشخصه نویسنده اعتقاد راسخی به مقومات دین اسلام هم نداشته چون بر سر موضع گیری های مقتدرانه آیت الله مصباح درباره یک موضوع صرفا اعتقادی و نه سیاسی (کتاب شهید جاوید) در نامه خودش عقده گشایی کرده و زبان به کنایه و تمسخر حضرت آیت الله گشوده
      شما هم آقای سلام به نظر حقیر در حد بضاعت خود اظهار نظر کنید که بی احترامی به علمای عظام، ان هم شخصی که از همه چیز خود برای اسلام گذشته عواقب خوبی ندارد.
      ضمنا انتشار شبنامه هتاکانه در کامنت دونی وبلاگ هم سعه صدر نیست بلکه ترویج توهین و تهمت به یک عالم ربانی است
      خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کنه و از منیت و کبر و قرور دور بداره

  5. سلام می‌گه:

    سلام بنده اولین بار است که در خصوص جناب مصباح واژه ربانی را می شنوم بنده عالم ربانی هم کم ندیدم به عنوان نمونه مرحوم آقای بهجت یا آقای حسن زاده یا شما نمی دانید عالم ربانی کیست؟یا حقیر عالم ربانی نمی دانم. در نماز جمعه تهمت چمدان های دلار برای روزنامه نگاران هر چقدر هم حرف پشتشان باشد نمی زند عالم ربانی می داند علی ع در دادگاه رای به ضررش شد در حالیکه طرفش یهودی بود و خود حاکم بنده در خصوص کتاب شهید جاوید حرفی ندارم ولی خب عالم ربانی آسمانها را در انتخاب احمدی نژاد دخیل می دانست طلاب هم همین را نوشتند طلاب یا هر کس در خصوص مواضع سیاسی ایشان صحبت می کنند مگر نفرمودن در زیر آسمان بهتر از لنکرانی نداریم. خط قرمز معصومین هستند و قرآن
    روایتی است از جناب ضراره بن اعین که روزی در مسجد با مادیون مجادله می کردند کار بالا گرفت یکی از مادیون پرسید تو پیرو کیستی گفت عبداله بن محمد ع گفت ما چند روز مهمان او بودیم تکریم شدیم بحث کردیم آری مادیون خدا را هم قبول نداشتند.کمی از غیظ خود بکاهید.اگر قرار است غیظ کنید به این فکر کنید که چگونه در این هشت سال دولت مطلوب عالم ربانی چقدر پای امام زمان عج را وسط کشیدند چقدر هاله نور دید شما برای اعتقادات بنیانی آن هم به صورت لین سخن کنید درگیر شخص نباشید که احترامشان واجب است چقدر گفت جهان به زودی متغیر می شود.یک پیشنهاد هم برای شما دارم در خصوص حکم چراغانی نیمه شعبان سال ۵۷ نظر ایشان و نظر مرحوم امام ره هم مطالعه فرمایید.
    سلامت موفق و عاقبت به خیرباشید التماس دعا و دوستدار شما یا علی ع

    • محمد می‌گه:

      ۱٫ خوب اگر نشنیدی حتما دور وبریات مثل خودت چشم دیدن ایشون رو ندارین که نشنیدی. اطرافیان من قدر ایشون رو خوب می دونن. هرچند آوردن یا نیاوردن لفظ ربانی مشکلی از شما بر طرف نمی کنه و توهین به ایشون رو توجیه پذیر نمیکنه.
      ۲٫ خوبه تهمت چمدان های پر از پول حالا دیگه خیلی نخ نما شده برادر
      بعد از چندین و چند روزنامه نگاری که به جرم رابطه با عناصر سرویس های جاسوسی دستگیر کردن
      شما اول باید ثابت کنی فرمایشی اگر ایشون داشتند کذب بوده و بعد چنین با بغض و کینه تهمت پراکنی کنی
      ۳٫طلبه ها! باز احتمالا طلبه هایی که تا به حال دیدی همه مثل خودت دست به تهمت و پرخاش گری شون خوب بوده که نویسنده های این نامه رو طلبه می دونی
      اینا مشکل اعتقادی دارن و از قضا دم خروسشون از تو همین نامه زده بیرون
      شما هم به فکر خودت باش
      ۴٫تقدیر الهی در همه امور موثر هست و انتخاب احمدی نژاد هم
      اون رطب و یابسی که امثال شما به حضرت علامه منتسب می کنید رو نمی دونم چرا ما تا همین دو هفته پیش نشنیده بودیم. در مورد لنکرانی هم ایشون حرف بی راهی نزدن. بنده هم معتقدم بین کسانی که مطرح بودند ایشون از بقیه بهتر بود. فرمایش حضرت آیت الله هم ناظر به همین است. اگر نخواهید بگویید ایشان لنکرانی رو از امام زمان نیز اصلح می دانستند؟!!
      ۵٫ بنده غیظ نکردم. به گمانم شما خیلی با غیظ کامن من را مطالعه کرده اید و یا تحمل حرف مخالف را ندارید که اینطور تحت فشار قرار گرفته اید
      ۶٫در خصوص گل فرمایشات احمدی مژاد او را در قبر خود خواهند خواباند و مگر نهواینکه آیت الله مصباح از اولین منتقدان دولتش بوده و هست.
      ۷٫ چراغانی هم از آن حرفهای صد من یه غاز بی اصل و نسبی است که دیگه نخ نما شده. زمانی به این چرندیات استناد می شد تا مخالفت حضرتش با انقلاب و امام را ثابت کنند و یا اثبات کنند ایشون انجمنی بوده و حرفهای خنده داری از این قبیل. من در جواب شبهه پراکنی های شما فقط یک سوال می پرسم. چطور چنین فرد ضد انقلابی را امام مجوز تاسیس موسسه ای اینچنینی را به وی داد و از او و موسسه آموزشی اش حمایت کرد تا پا بگیرد و. .. و چطور چنین فردی مورد تایید خاص مقام معظم رهبری قرار گرفته است
      ای کاش عواقب اینگونه تهمت پراکنی آن هم بر ضد شخصی مثل آیت الله مصباح را می دانستی

  6. محمد حسین می‌گه:

    سایت الف نوشت:

    آیت الله مصباح یزدی روز گذشته اصلح دیگری را معرفی کرد. بعد از روزها کشمکش داخلی جبهه پایداری، حضرت علامه بالاخره کار را یکسره کرد. آیت الله مصباح این روزها بجز علاقه مندان همیشگی خود، طرفداران سیاسی زیادی هم پیدا کردند. اخیراً در برخی محافل شهر قم وقتی نام ایشان برده می شود، عده ای صلوات می فرستند. حضور آیت الله مصباح در راس جبهه پایداری هم برکت است و هم نعمت. ایشان هم مشوق سیاسی هستند و هم سیاستگذار راهبردی و هم باعث می شوند این جریان که اخیراً اختلافات داخلی آنها بیشتر شده است با محوریت ایشان روی پای خود بایستند.

    اما آیت الله مصباح این روزها به اصلح دیگری رسیدند و سعید جلیلی را معرفی کردند. ایشان تاکید کردند که چون خیلی وی را نمی شناختند لنکرانی را اصلح خواندند. آیت الله مصباح پیش از رد صلاحیت و انصراف لنکرانی گفته بودند که ۷ سال است روی این موضوع فکر می کنم. بینی و بین الله بین آسمان و زمین اصلح مثل لنکرانی نیافتم.

    اما اصلح آیت الله را شورای نگهبان برنتافت. ردصلاحیت شد. بعد هم بنام جلیلی انصراف داد. اما باقی پایداری همراهی نکردند و تصمیم لنکرانی را خودجوش و مستقل دانستند. همین امر باعث شد عده ای در پایداری دودل باشند. آیت الله راه را باز کرد.

    آیت الله می فرمانید ۷ سال است به لنکرانی فکر می کنند و بین آسمان و زمین او را اصلح یافتند. یعنی یک سال بعد از اینکه فرمودند وجود مقدس امام عصر برای پیروزی احمدی نژاد دعا می کنند و آن تعابیر آسمانی را بکار بردند، به گزینه اصلح دیگری فکر می کردند. امروز کمتر از یک هفته از قسم شان درباره «لنکرانی اصلح» می گذرد که می فرمایند از جلیلی شناخت نداشتم.

    آیت الله هنوز با جلیلی دیدار نداشته و این مهم را در مشورت با دوستان یافته است. سوال این است که جسارتا بهتر نبود طی این هفت سال، کاری که در این چند روز انجام شد را صورت می دادند؟ چرا بدون شناخت از جلیلی، لنکرانی را اصلح دانستند. چرا بدون تحقیق از اهل سیاست و تدبیر، اصلح انتخاب می کنند. هیچ بعید نیست اگر الان نسبت به غرضی هم تحقیق کنند بین آسمان و زمین وی را اصلح معرفی کنند. اول باید همه را شناخت بعد اصلح معرفی کرد.

    وقتی در کمتر از یک هفته می شود بین آسمان و زمین اصلح دیگری یافت چرا باید به اسم یک پروژه هفت ساله امر بر تکلیف نمود؟

    البته همان زمان که جلیلی آمد، جوانان پر شور و اهل تحلیل پایداری ها بودند که اعتقاد داشتند سیاست به فتوا نیست و راه خود جدا کردند و اصلح را زودتر از آیت الله شناختند.

    با این حال مشورت کردن درباره هر موضوعی باید با اهلش صورت گیرد. هنوز دیر نشده است. جبهه پایداری می تواند باز هم تحقیق کند!

  7. محمد می‌گه:

    آقا میثم مطلبی در همین خصوص نوشته ام لطفا مطالعه کنید

ثبت نظر

نام:

رایانامه:

متن: